Sherlock第三季,華生醫生部落格,原文請戳這裡

這名字一定讓人想到很尷尬的事吧!?(房裡的粉紅象),但看3-2似乎真的是頭大象XD。好好奇這個案子啊!!!

The Elephant in the Room 房裡的大象

Sherlock's had some mad cases over the last couple of years and I wouldn't say I've ever got entirely used to them but nothing, and I mean nothing, could have prepared me for what we found at 29, Ryder Lane in Brockley.

Sherlock近幾年有些瘋狂的案子,我不能說我現在已經完全習慣這些怪案子了,但這無可比擬,我是說,對於我們在 Brockley 的 Ryder 巷裡發生的事,我完全沒有心理準備。

Greg called us in. It was a typical suburban house in a typical suburban street. But inside that typical suburban house were two bodies. And an elephant. An actual elephant. Standing there in the middle of the room looking, well a bit bored, to be honest.

Greg 打電話叫我們去。那是一個典型的郊區房子,座落於一個典型的郊區小巷裡(醫生你的文筆啊....)。但在這個標準的郊區屋子裡,有兩具屍體,及一頭大象。一頭,真正的象。一頭象站在房間的正中間,看起來,嗯,有點無聊,說真的。

And... sorry! It's another one that I can't actually blog about because of the Official Secrets Act! I've probably said too much as it is. Although I'm not as bad as Sherlock. The amount of times I've had to stop him telling people about it. I swear, I'm going to have to follow him at the wedding to stop him telling people!

然後....抱歉,這又是個我不能在blog上寫太清楚的案子,因為這是官方機密!我說這樣可能已經說太多了。我不像Sherlock這麼過份,已經有好幾百次我必須阻止他把這個案子的細節講出來了。我發誓,再來婚禮上我也要盯著他不讓他告訴別人!

3 comments

I might include it in my best man speech.

我可能會在伴郎致詞時講這個案子

Sherlock Holmes 10 June

You'll do no such thing! I don't want MI5 crashing the wedding!

你千萬不要!我可不想讓MI5衝進婚禮會場!

John Watson 10 June

Oh no, I forgot. You want a 'nice quiet, crime-free day'. How utterly tedious.

喔對,我忘了。你希望有個「平靜安穩不破案的婚禮」。真是無聊死了。

Sherlock Holmes 10 June

 

心得:

可惡啊,我其實超期待這個案子的,果然莫名奇妙的案子就是沒有下文的案子,唉。

arrow
arrow
    全站熱搜

    nonojoy 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()